Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
Symbol:
4430
Nr karty:
GJO-03
WYKAZ OPIEKUNÓW DZIENNYCH:
https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/O?sl=2213
REJESTR ŻŁOBKÓW:
https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/ZK?sl=2213
Podstawa prawna:
- Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - prawo przedsiębiorców i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, zwanego dalej „rejestrem”.
- Rozporządzenie z dnia 10 lipca 2014r. Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych, jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
- Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
Jednostka prowadząca sprawę:
Referat Dziełalności Gospodarczej i Mienia Komunalnego, ul. Golęcińska 1 62-090 Rokietnica, Magdalena Nowak-Kamińska - Zastępca Kierownika Ewidencja Działalności Gospodarczej, 61 89 60 623 magdalena.nowak@rokietnica.pl
Opłaty:
pobiera się
Wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 693,00 zł. (ustalona Uchwałą Nr VIII/57/2011 Rady Gminy Rokietnica z dnia 26 kwietnia 2011 r.), wpłaty należy dokonać na następujący numer rachunku bankowego gminy:
69 9043 1041 3041 0023 9110 0001
Tryb odwoławczy:
nie dotyczy
Wymagane dokumenty przedkładane wraz z wnioskiem wynikające z art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
Wniosek o wpis, wniosek o wykreślenie, informacja o zmianie danych, składane są wyłącznie
w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego https://empatia.mpips.gov.pl/; zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym.
W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku wójt może żądać przedłożenia:
- Odpisu z odpowiedniego rejestru.
- Dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka.
- W przypadku osoby fizycznej dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
- Zaświadczenia o niekaralności.
- Dowodu dokonania opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 693,00 zł. (ustalona Uchwałą Nr VIII/57/2011 Rady Gminy Rokietnica z dnia 26 kwietnia 2011 r.)
Wójt odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:
- Podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
- Wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:
- Złożenia przez podmiot wpisany do rejestru, wniosku o wykreślenie.
- Nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
- Przekazanie we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, o których mowa w art. 28, ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
Dodatkowe informacje:
- Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub wymaganych dokumentach, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 7 i 9 cyt. ustawy.
- Zmiany w terminie 3 dni od dnia jej zaistnienia – w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust 4 pkt 5,6,8 i 10 cyt. ustawy.
- W ciągu 5 dni roboczych, liczonych od pierwszego dnia danego miesiąca wg stanu na ostatni dzień poprzedzającego miesiąca- w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 11-14 cyt. ustawy.
- Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
- Rejestr jest jawny i publikowany na stronie: https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow
- Wójt Gminy dokonuje wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy, właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
Obowiązek informacyjny:
|
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w ramach prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych, wykazu opiekunów dziennych |
|
|
TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA |
Wójt Gminy Rokietnica. |
|
DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA |
Z administratorem można się skontaktować pisemnie na adres siedziby ul. Golęcińska 1, 62-090 Rokietnica lub poprzez adres email: urzad@rokietnica.pl |
|
DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH |
Administrator – Wójt Gminy Rokietnica wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: iod@rokietnica.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. |
|
CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA |
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, opiekunów dziennych, wniosku o dokonanie zmian w powyższym zakresie, na podstawie przepisów ustawy z dnia 04.02.2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 338 ze zm.) |
|
ODBIORCY DANYCH |
Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Ponadto Pani/a dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, kancelarii prawnej oraz innym podmiotom których udział okaże się niezbędny przy udzieleniu informacji, np. związanych z obsługą systemów informatycznych. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych. |
|
OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH |
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji wniosku oraz przechowywane przez okres wskazany w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych |
|
PRAWA PODMIOTÓW DANYCH |
Ma Pani/Pan prawo do: - na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do dotyczących Pani/Pana danych osobowych; - prawo żądania sprostowania danych osobowych, |
|
PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO |
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. |
|
ŻRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH |
Pani / Pana dane pozyskane zostały bezpośrednio. |
|
INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH |
Podanie przez Panią/a danych osobowych jest dobrowolne i poza danymi do kontaktu, niezbędnymi do udzielenia odpowiedzi w trybie dostępu do informacji publicznej, nie jest wymagane. |
|
PROFILOWANIE I AUTOMATYCZNE PODEJMOWANIE DECYZJI |
Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji dotyczących Pani/Pana danych osobowych, w tym profilowaniu |