Rejestr żłobków i klubów dziecięcych

Symbol:               
4430

Nr karty:
GJO-03

WYKAZ OPIEKUNÓW DZIENNYCH:

https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/O?sl=2213

REJESTR ŻŁOBKÓW:

https://rejestrzlobkow.mrips.gov.pl/listaRejestr/ZK?sl=2213

Podstawa prawna:

  1. Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. - prawo przedsiębiorców i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, zwanego dalej „rejestrem”.
  2. Rozporządzenie z dnia 10 lipca 2014r. Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych, jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
  3. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.

Jednostka prowadząca sprawę:

Referat Dziełalności Gospodarczej i Mienia Komunalnego, ul. Golęcińska 1 62-090 Rokietnica, Magdalena Nowak-Kamińska - Zastępca Kierownika Ewidencja Działalności Gospodarczej, 61 89 60 623 magdalena.nowak@rokietnica.pl

Opłaty:    
pobiera się
Wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 693,00 zł. (ustalona Uchwałą Nr VIII/57/2011 Rady Gminy Rokietnica z dnia 26 kwietnia 2011 r.), wpłaty należy dokonać na następujący numer rachunku bankowego gminy:

69 9043 1041 3041 0023 9110 0001

Tryb odwoławczy:  
nie dotyczy

Wymagane dokumenty przedkładane wraz z wnioskiem wynikające z  art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.

Wniosek o wpis, wniosek o wykreślenie, informacja o zmianie danych, składane są wyłącznie
w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego https://empatia.mpips.gov.pl/; zgodnie z wzorami określonymi przez ministra właściwego do spraw rodziny zamieszczonymi w systemie teleinformatycznym.

 W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku wójt może żądać przedłożenia:

  1. Odpisu z odpowiedniego rejestru.
  2. Dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka.
  3. W przypadku osoby fizycznej dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
  4. Zaświadczenia o niekaralności.
  5. Dowodu dokonania opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. Wysokość opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych wynosi 693,00 zł. (ustalona Uchwałą Nr VIII/57/2011 Rady Gminy Rokietnica z dnia 26 kwietnia 2011 r.)

   Wójt odmawia wpisu do rejestru, w przypadku gdy:

  1. Podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
  2. Wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.

  Wykreślenie z rejestru następuje w przypadku:

  1. Złożenia przez podmiot wpisany do rejestru, wniosku o wykreślenie.
  2. Nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
  3. Przekazanie we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, o których mowa w art. 28, ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.

    Dodatkowe informacje:

  1. Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub wymaganych dokumentach, w terminie 14 dni od zaistnienia zmian, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 1-4, 7 i 9 cyt. ustawy.
  2. Zmiany w terminie 3 dni od dnia jej zaistnienia – w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust 4 pkt 5,6,8 i 10 cyt. ustawy.
  3. W ciągu 5 dni roboczych, liczonych od pierwszego dnia danego miesiąca wg stanu na ostatni dzień poprzedzającego miesiąca- w przypadku danych lub informacji, o których mowa w art. 27 ust. 4 pkt 11-14 cyt. ustawy.
  4. Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty.
  5. Rejestr jest jawny i publikowany na stronie: https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/d3/rejestr-zlobkow-i-klubow
  6. Wójt Gminy dokonuje wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych,  na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy, właściwy ze względu na miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.

Obowiązek informacyjny:

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w ramach prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych, wykazu opiekunów dziennych

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Wójt Gminy Rokietnica.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z administratorem można się skontaktować pisemnie na adres siedziby ul. Golęcińska 1, 62-090 Rokietnica lub poprzez adres email: urzad@rokietnica.pl

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Administrator – Wójt Gminy Rokietnica wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: iod@rokietnica.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu rozpatrzenia wniosku o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, opiekunów dziennych, wniosku o dokonanie zmian w powyższym zakresie,  na podstawie przepisów ustawy z dnia 04.02.2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2024r. poz. 338 ze zm.)

ODBIORCY DANYCH

Odbiorcami Pani/a danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa.

Ponadto Pani/a dane mogą być udostępnione kurierom, operatorom pocztowym, kancelarii prawnej oraz innym podmiotom których udział okaże się niezbędny przy udzieleniu informacji, np. związanych z obsługą systemów informatycznych.

Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich i organizacji międzynarodowych.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą przez okres niezbędny do realizacji wniosku oraz przechowywane przez okres wskazany w przepisach ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach oraz Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18.01.2011r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH

Ma Pani/Pan prawo do:

- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do dotyczących Pani/Pana danych osobowych;

- prawo żądania sprostowania danych osobowych,

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

ŻRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

Pani / Pana dane pozyskane zostały bezpośrednio.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Podanie przez Panią/a danych osobowych jest dobrowolne i poza danymi do kontaktu, niezbędnymi do udzielenia odpowiedzi w trybie dostępu do informacji publicznej, nie jest wymagane.

PROFILOWANIE I AUTOMATYCZNE PODEJMOWANIE DECYZJI

Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji dotyczących Pani/Pana danych osobowych, w tym profilowaniu

Wytworzył:
Beata Dukat
Udostępnił:
Widera Lidia
(2013-06-19 08:42:51)
Ostatnio zmodyfikował:
Patrycja Różańska
(2025-03-19 11:56:59)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki