Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze podinspektora do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych w Urzędzie Gminy Rokietnica
Nr RO.2110.3.2024 |
Rokietnica, dn. 23.04.2024 r. |
Wójt Gminy Rokietnica
OGŁASZA NABÓR NA STANOWISKO URZĘDNICZE
PODINSPEKTORA DO SPRAW EWIDENCJI LUDNOŚCI I DOWODÓW OSOBISTYCH
W URZĘDZIE GMINY ROKIETNICA
I. DANE PODSTAWOWE
- Nazwa stanowiska pracy: stanowisko do spraw ewidencji ludności
i dowodów osobistych – podinspektor; - Komórka organizacyjna: Referat Spraw Obywatelskich;
- Wymiar etatu: pełen wymiar czasu pracy;
- Warunki pracy:
1) praca biurowa przy komputerze – ponad 90%;
2) praca poza siedzibą Urzędu – do 10%;
II. WYMAGANIA NIEZBĘDNE
- obywatelstwo polskie, z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia
21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 530), pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych, - wykształcenie:
- konieczne: wyższe;
- pożądane: wyższe magisterskie o kierunku: prawo administracyjne, administracja publiczna;
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- prawo jazdy kat. „B”,
- znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o ewidencji ludności oraz aktów wykonawczych, ustawy o dowodach osobistych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, ustawy Kodeks cywilny, ustawy Kodeks wyborczy oraz rozporządzeń wykonawczych, ustawa o dostępie do informacji publicznej, ustawy o ochronie danych osobowych, RODO, ustawy o opłacie skarbowej oraz rozporządzenia wykonawczego, Statutu Gminy Rokietnica.
III. WYMAGANIA DODATKOWE pożądane od kandydata:
- doświadczenie zawodowe:
- konieczne: co najmniej 3 letni staż pracy;
- pożądane: co najmniej 3 letni staż pracy na stanowisku urzędniczym w administracji publicznej, w tym na stanowisku związanym
z wymaganiami stanowiska pracy;
- biegła obsługa aplikacji ŹRÓDŁO w zakresie Rejestru PESEL, Rejestru Dowodów Osobistych;
- biegła znajomość obsługi komputera ze szczególnym uwzględnieniem oprogramowania narzędziowego Microsoft Office (Excel, Word, PowerPoint),
- obsługa programów dziedzinowych związanych z ewidencją ludności;
- umiejętność pracy w sieci informatycznej związanej z obsługą elektronicznego obiegu dokumentów;
- umiejętność budowania dobrych relacji z klientem Urzędu oraz współpracownikami;
- planowanie i analityka;
- sprawna i efektywna organizacja pracy;
- praca w zespole;
- umiejętność redagowania informacji, ogłoszeń, pism, decyzji;
- obsługa urządzeń techniki biurowej,
- kompetencje:
1) samodzielność,
2) rzetelność,
3) obowiązkowość,
4) odpowiedzialność,
5) terminowość,
6) obiektywizm,
7) komunikatywność,
8) zarządzanie czasem,
9) odporność na stres,
10) wysoka kultura osobista.
IV. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ na stanowisku będącym przedmiotem naboru:
- obsługa Systemu Rejestrów Państwowych z wykorzystaniem aplikacji Źródło: Rejestru PESEL i Rejestru Dowodów Osobistych oraz Rejestru Mieszkańców, w tym rejestracja danych, dokonywanie zmian i aktualizacji rejestrów;
- wykonywanie zadań wynikających z obowiązku meldunkowego obywateli polskich i cudzoziemców w tym:
1) przyjmowanie zgłoszeń pobytu stałego i czasowego,
2) przyjmowanie zgłoszeń wymeldowania z pobytu stałego i czasowego,
3) przyjmowanie zgłoszeń wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
4) wydawanie zaświadczeń potwierdzających pobyt stały i czasowy (z urzędu i na wniosek),
5) prowadzenie spraw w ramach Polskiego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności, w tym przyjmowanie wniosków i nadanie numeru PESEL,
6) udostępnianie danych jednostkowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL,
7) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie wymeldowania lub zameldowania osoby z miejsca pobytu stałego oraz prowadzenie w tym zakresie ewidencji wydanych decyzji;
- prowadzenie spraw z zakresu dowodów osobistych, w tym:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego,
2) rejestracja wydanych i unieważnionych dowodów osobistych w systemie informatycznym,
3) przyjmowanie spersonalizowanych dowodów osobistych dostarczonych do Urzędu Gminy Rokietnica przez funkcjonariuszy Policji,
4) wydawanie dowodów osobistych,
5) przyjmowanie zgłoszeń, rejestracja oraz wydawanie zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
6) informowanie wystawcy dowodu osobistego o jego unieważnieniu w związku z wydaniem nowego dowodu,
7) aktualizowanie ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych oraz Lokalnej Bazy Danych w aplikacji „ŻRÓDŁO” w zakresie serii i numeru dowodu osobistego,
8) udostępnianie w trybie jednostkowym danych z Rejestru Dowodów Osobistych oraz dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
9) aktualizacja kopert osobowych,
10) prowadzenie archiwum dowodów osobistych;
- obsługa Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (EPUAP);
- wydawanie upoważnionym organom i instytucjom dokumentów przechowywanych w kopertach osobowych, prowadzenie wymaganej w tym zakresie dokumentacji oraz udzielanie informacji;
- prowadzenie spraw związanych z organizacją wyborów Prezydenta RP, do Parlamentu Europejskiego, do Sejmu i Senatu RP, organów samorządu terytorialnego oraz z referendami;
- weryfikacja i aktualizacja Centralnego Rejestru Wyborców, sporządzanie spisu wyborców, przygotowanie i sporządzanie aktów pełnomocnictw do głosowania oraz wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania;
- sporządzanie rejestru na potrzeby kwalifikacji wojskowej;
- prowadzenie spraw z zakresu zgromadzeń na terenie Gminy;
- prowadzenie spraw z zakresu wydawania zezwoleń na przeprowadzenie imprez masowych oraz imprez kulturalno-rozrywkowych na terenie Gminy;
- współpraca w prowadzeniu spraw związanych ze spisami powszechnymi;
- współpraca w organizowaniu zebrań wiejskich.
V. INFORMACJE O WARUNKACH I MIEJSCU PRACY:
Praca biurowa przy komputerze oraz praca w terenie.
Budynek nie jest przystosowany dla osób niepełnosprawnych ruchowo.
VI. Dodatkowe informacje:
W Urzędzie Gminy w Rokietnicy w miesiącu poprzedzającym datę publikacji ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
VII. Dokumenty wymagane w ofertach pracy składanych przez kandydatów:
- życiorys zawodowy zawierający wykaz wszystkich dotychczasowych miejsc pracy kandydata z wyszczególnieniem stażu pracy w tych miejscach oraz przebieg nauki z wyszczególnieniem wszystkich ukończonych szkół i uczelni,
- list motywacyjny,
- kopia lub odpis dokumentów potwierdzających:
- wykształcenie (np. dyplomu ukończenia studiów wyższych),
- staż pracy,
- posiadane kwalifikacje i umiejętności (dyplomów, zaświadczeń itp.),
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe (wybrany kandydat zobowiązany będzie do przedłożenia zaświadczenia o niekaralności wydanego przez Krajowy Rejestr Karny),
- oświadczenie o posiadaniu przez kandydata pełni praw publicznych,
- oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B,
- kwestionariusz osobowy – wg wzoru dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Rokietnicy,
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku. Kandydat, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust.2 ustawy o pracownikach samorządowych jest zobowiązany do złożenia kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W załączeniu do niniejszego ogłoszenia udostępnia się druk obejmujący wszystkie wymagane oświadczenia. (pobierz druk)
- komisja rekrutacyjna powołana do zaopiniowania kandydatów na stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych – podinspektor w Urzędzie Gminy Rokietnica uprawniona będzie do ewentualnego żądania dostarczenia brakujących lub uzupełnienia dokumentów załączonych do oferty pracy lub złożenia przez kandydata wyjaśnień co do treści oferty w trakcie trwania procesu naboru.
VIII. Przebieg postępowania w sprawie naboru:
ofertę pracy zawierającą wymagane dokumenty należy składać w kopercie z dopiskiem „Oferta pracy - nabór na stanowisko do spraw ewidencji ludności i dowodów osobistych – podinspektor w Urzędzie Gminy Rokietnica” osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Rokietnica ul. Golęcińska 1 w Biurze Obsługi Interesanta w następujących godzinach:
- poniedziałek w godz. 8.30 – 18.00
- od wtorku do czwartku w godz. 7.30 – 15.30
- piątek w godz. 7.30 – 14.00
lub przesłać pocztą w terminie do dnia 10 maja 2024 r. (decyduje data wpłynięcia oferty do Urzędu Gminy).
Prosimy o podanie telefonu kontaktowego.
- Oferty pracy, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie, nie będą rozpatrywane;
- postępowanie w sprawie naboru będzie prowadzone w oparciu o przepisy ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 530);
- z każdym z kandydatów spełniających wymagania formalne zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna w terminie uzgodnionym telefonicznie;
- po rozstrzygnięciu naboru na wolne stanowisko urzędnicze na stronie podmiotowej Urzędu Gminy Rokietnica: www.rokietnica.pl - Biuletyn Informacji Publicznej – http://bip.rokietnica.pl w menu „Urząd Gminy” zakładka „Oferty pracy” upowszechniona zostanie informacja o wynikach naboru;
- informacji o przebiegu postępowania udziela pracownik Referatu Organizacyjnego i Promocji referent Małgorzata Ciesielczyk tel. 61 89 60 634 sekretariat@rokietnica.pl.
IX. Informacja o wyniku naboru:
- Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na:
- stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.rokietnica.pl;
- tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Rokietnica ul. Golęcińska 1.
X. Informacja o istotnych warunkach stosunku pracy
- Zastrzega się wolę zatrudnienia wybranego kandydata na okres próbny nie przekraczający 6 miesięcy w celu praktycznego sprawdzenia umiejętności i doświadczenia zawodowego pracownika;
- jeżeli wybrany kandydat podejmie po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym zostanie skierowany do służby przygotowawczej kończącej się egzaminem; na umotywowany wniosek Wójt Gminy może zwolnić wybranego kandydata z obowiązku odbywania służby przygotowawczej, z zastrzeżeniem konieczności poddania takiego kandydata egzaminowi.
XI. Klauzula informacyjna:
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Rokietnica z siedzibą przy ul. Golęcińskiej 1, 62-090 Rokietnica;
- kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem e-mail: iod@rokietnica.pl;
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- niezbędnych do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w celu rekrutacji pracownika na stanowisko pracy podinspektora ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych w Urzędzie Gminy Rokietnica na podstawie ustawy o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 530) oraz udostępnione członkom Komisji Rekrutacyjnej, powołanej Zarządzeniem Wójta Gminy Rokietnica;
- podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie tych danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
- odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów ustawy o pracownikach samorządowych oraz kodeksu pracy;
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres niezbędny do realizacji wskazanych w pkt 3 celów, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy prawa;
- posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych, ich sprostowania (poprawiania), ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w przypadku, w którym przetwarzanie Pani/Pana danych odbywa się na podstawie zgody, wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
- ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (www.uodo.gov.pl), na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeżeli Pani/Pana zdaniem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO;
- podanie Pani/Pana danych jest Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niepodanie informacji wskazanych w art. 221 Kodeksy Pracy spowoduje, że otrzymana oferta zatrudnienia nie będzie rozpatrywana przez Komisję Rekrutacyjną.
Z up. Wójta Gminy Rokietnica
Danuta Potrawiak
Sekretarz Gminy Rokietnica