Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew - osoby fizyczne
Symbol:
RS. 6131
RS-12
Wydział:
Referat Ochrony Środowiska
Dokumenty
- Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew przez osoby fizyczne, z nieruchomości stanowiących ich własność na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej [wniosek - (doc), (pdf)]
Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa lub drzew dotyczy drzew rosnących na nieruchomościach stanowiących własność osób fizycznych i usuwanych na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej, w sytuacji kiedy obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 5 cm przekracza:
- 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
- 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
- 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody (t.j. Dz.U. z 2016r., poz. 2134 ze zm.)
Opłaty:
17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827)
17 zł - za wydanie zaświadczenia – opłata skarbowa zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1827)
Termin odpowiedzi:
21 dni - od daty złożenia wniosku na przeprowadzenie oględzin
14 dni - na wniesienie sprzeciwu na usunięcie drzewa lub drzew w drodze decyzji administracyjnej
Decyzja wysyłana pocztą lub odbiór osobisty.
Jednostka odpowiadająca:Referat Ochrony Środowiska, pok. nr 6, tel. 618960611
Tryb odwoławczy:
Wniesienie odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Rokietnica w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.
Uwagi:
W przypadku gdy zgłoszenie nie zawiera wszystkich informacji na wniosku, właściwy Organ, w drodze postanowienia, nakłada obowiązek uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni.