Wycinka drzew - działalność gospodarcza, rolnicza, sprzedaż działki

Symbol:
RS. 6131

Nr karty:
RS-01

Wydział:
Referat Ochrony Środowiska
 

Dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wycinkę zieleni dotyczy podmiotów prowadzących działalność gospodarczą lub rolną, osób fizycznych dokonujących usunięcia zieleni na cele związane z prowadzeniem działalności gospodarczej (w tym sprzedaż działki), spółdzielni/wspólnot mieszkaniowych, organów reprezentujących Rodzinne Ogrody Działkowe lub osoby posiadające prawo do działki w Rodzinnym Ogrodzie Działkowym

Dokumenty do pobrania: wniosek - (doc), (pdf)

W przypadku jeśli drzewa mają być usuwane z działek prywatnych na cele nie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej to zastosowanie ma procedura ZGŁOSZENIA zamiaru usunięcia drzew (informacje o sposobie załatwienia sprawy dostępna w następnej karcie usługi).

Wniosek musi zawierać:

- imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela nieruchomości;
- oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością;
- nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
- obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm, a w przypadku, gdy na tej wysokości drzewo:
* posiada kilka pni – obwód każdego z tych pni;
* nie posiada pnia – obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa;
- miejsce, przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu,

- wskazanie czy usunięcie zieleni wynika z celu związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej;
- wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy;
- rysunek lub mapę określającą usytuowanie drzewa lub krzewu w stosunku do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub budowanych na tej nieruchomości;
- projekt planu nasadzeń zastępczych oraz podanie informacji o planowanym terminie ich wykonania.

Obowiązkowi uzyskania zezwolenia na wycinkę podlegają:

1. Drzewa, których obwód pnia mierzony na wysokości 5 cm przekracza:

- 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,

- 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
- 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

2. Krzewu albo krzewów rosnących w skupisku o powierzchni powyżej 25m²

UWAGA! Jeśli posiadacz nie jest właścicielem - do wniosku dołącza się zgodę właściciela,

Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o ochronie przyrody
(t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1336 ze zm.)

- Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 3 lipca 2017 r. w sprawie określenia sławek opłat za usunięcie drzew lub krzewów (Dz. U. 2017 r. poz. 1330 ze zm.)

Opłaty:

17 zł - za dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa lub prokury, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2142)

Termin odpowiedzi:

30 dni, sprawy skomplikowane 60 dni.

Jednostka odpowiadająca:

Referat Ochrony Środowiska, tel. 61 896 06 11

Tryb odwoławczy:
Wniesienie odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Rokietnica w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji.

Uwagi:
1. W przypadku braku wymaganych dokumentów lub ich nie uzupełnieniu na wezwanie Organu, wniosek podlga odrzuceniu - odmowie wszczęcia postępowania.
2. Czynności w odniesieniu do nieruchomości, na których prowadzona jest działalność gospodarcza, zobowiązują do ponoszenia kosztów związanych z wycinką drzew oraz ewentualnych kosztów nasadzeń zastępczych.

 

Wytworzył:
Aleksandra Sulejewska
Udostępnił:
Sołtysiak Magdalena
(2006-07-07 19:35:20)
Ostatnio zmodyfikował:
Sokulska Katarzyna
(2024-06-24 11:45:16)